Snyftfilm?

Solade idag med Daniel.. På solariet var radion igång på mix megapol har jag för mig. I alla fall så snackade dom om snyftfilmer. Killen som pratade berättade att han alltid får tårar i ögonen av Forrest Gump. Man kunde även gå in på hemsidan eller ringa in och berätta själv vilken film man själv allid snyftar till eller har snyftat till någon gång.
Så låg jag där i solariet och tänkte på vilka filmer jag har tyckt varit sorgliga och som har fått mig att gråta.

Ja då måste jag ju säga att Armageddon är en film jag alltid börjar böla till, om inte mycket så i alla fall tårögd. Den scenen i slutet av filmen där Harry (Bruce Willis) trycker på knappen för att förstöra asteroiden och de sista sekunderna av hans liv där det ploppar upp massa minnen som han har varit med om och kommer sakna. Hahaha blir tårögd nu bara av tanken, så typiskt ju. Den scenen och sen när de är tillbaka på jorden och Harrys dotter Grace (Liv Tyler) gifter sig med en av astronauterna A.J (Ben Affleck) och de har minnesbilder på bröllopet av alla astronauter som omkommit och Aerosmiths låt I don't want to miss a thing spelas. Då gråter jag med, tror det har lite med låten att göra...

Sen en annan film som jag såg bara för någon dag sen med mamma- Försoning. Också en scen i slutet av filmen där det är en kille som får åka i i fängelse och senare slutar som soldat i andra världskriget. Anledningen till det är att han har ett oöppet förhållande med en tjej och den här tjejens syster tycker om samma kille. Systern sprider ut ett rykte om att han är pedofil bara för att hon är svartsjuk och för att hon tycker sig se deras kusin bli våldtagen av denna kille. Senare visar det sig att hon har fel och ångrar sig jättemycket.
Senare i filmen träffas Killen och tjejen han hade ett gömt förhållande med, men bara en kort stund. De längtar så det gör ont efter varandra och räknar dagarna tills de får träffas nästa gång, men det blir aldrig av... Killen dör av uttorkning eller vad det nu var på vägen hem till England och sin käresta och tjejen dör samma/någon dag senare. Hon sov i en tunnelbana och en bomb hade träfft ett rör har jag för mig så det forsa in massa vatten och tjejen drunkar...


Vilken film fr dig att snyfta?


Kommentarer
Postat av: Linda-Marie

A walk to remember :'( <333

2009-02-26 @ 17:26:26
URL: http://lindamariie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0