Vänner

Blev ovanligt glad idag när man kollar bullens bdb och han har bild på ca 10 st personer med ett hjärta under och jag var en av dom.


Vet inte varför jag blev så glad, men kändes bra, speciellt under såna här deppiga tider.
Ord och uttryck tappar liksom betydelse om säger fina saker för ofta, man typ tar för givet. Man ska inte ta något för givet. Kanske därför jag inte "bryr" mig så ofta som vissa tycker ibland. Jag litar inte fullt ut på alla personer. Jag känner på mig när något känns bra.
Och ja, jag har hellre fler bra vänner än några få nära vänner som man bara umgås med. Jag är inte den instängda typen. För ärligt talat har jag alltid känt mig lite sårad när jag låtit folk komma nära in på mig. O nej det är inte att jag vill att ni ska vara perfekta men har inte mått tipptpp i alla situationer. Visst har jag några vänner som känner mig lite bättre in på livet och så, men när dte kommer till grupper och ha någon att vara med så känner jag mig jämt som ett femte hjul. Men jag mår inte dåligt av det, för jag har alltid någon annan att gå till, så jag känner mig inte utanför precis och rätt bra väl, inte bli sårad riktigt ordentligt och just därav att jag inte bryr mig typ.

Innerst inne om jag själv får bestämma vilka som betytt mest för mig är 5 personer, som verkligen får mig att må riktigt bra!
Ni andra som jag inte känner lika bra men ändå är mina vänner är underbara, skulle bara behöva mer tid att umgås med er.


Äsch, tänkte detta skulle bli ett kort inlägg och så känns det som en hel uppsats.


Jag tycker om mina vänner oavsett, i vått och torrt, allihopa <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0