Dagens Hiss och Diss

Dagens Hiss = Extreme Home Makeover!
Japp, det är dagens goda för mig. Jag älskar inredning och nya idéer och så. Sen börjar jag gråta till varje program också. Dels för att de stackars människorna bor i riktigt unkla hus under svåra förhållanden. Har cancer, mycket svår astma, tål inte vanlig luft osv. De gråter, jag gråter. Så är det och jag kan inte hjälpa det. Det värsta, eller bästa är på slutet när familjen och alla andra som hjälpt till och samlats runt huset ropar att flytta bussen. Deras ansiktsuttryck, lättnad, glädjetårar, allt! Då gråter jag nog som mest. Blir så glad för deras skull och de förtjänar det. Tänk att det finns så många människor som är så villiga, snälla att hjälpa, även såna som de inte känner, för deras skull. Av ren omtanke helt enkelt. Jag älskar det programmet för det får mig att tänka att människan ändå kan va god. Om man jämför med allt annat ont i världen, krig varenda dag, så får detta programmet ändå en att le och tycka världen är underbar! :)


Dagens Diss = Att vilja ha så mycket!
Det suger. Detta skulle jag vilja ha!, oooh, en sån har jag alltid önskat mig! Tänk om jag hade kunnat ha det där och så det till och en sån där, men nääh, det är såååå..... dyrt!
Ja, jag skulle inte påstå att jag är fattig men jag är ju inte precis någon miljonär!
Nu när vi håller på att fixa mitt nya rum ser jag saker, små detaljer och så, som inte tar så mycket plats och behöver inte va jättedyrt, 50-200 kr kanske. men om mn vill ha en sådär 6-7 av dom där fina sakerna plötsligt,, dyrt!
Bara tanklen av begränsningar får en att muttra ibland, men man kan ju heller inte få allt i världen eller? även om man kanske skulle vilja ibland. Om man fick allt man peka på skulle det inte va kul längre. Man skulle inte önska sig materiella saker längre äns om man visste att man kan få dte hur lätt som helst. Och visst är det extra härligt att köpa en sak man länge sparat till och längtat efter.
Idag var mamma och jag inne på jysk och beställde ny säng till mig- där rök 3000 men ja, i längden blir man nog tacksam för den sängen som jag velat ha nu i säkert ett halvår.




Mitt nya rum håller på att tapetseras om, fondvägg och så ska det va ljus pastelbeigebrun färg :)















Vad tycker ni än så länge?

Kommentarer
Postat av: din!KARRU.

Åh! det kommer bli asfint älskling :)

2008-09-11 @ 21:46:58
URL: http://iallafallkarru.blogg.se/
Postat av: emelie

jasså du har ocskå blogg, vad trevlans! =)

så fint ditt rum blir!

2008-09-17 @ 17:09:39
URL: http://janssonemsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0